BioShock Infinite İnceleme - Oyun Destek ve Haber

Oyun Destek ve Haber

Oyun Destegi Haber Download ve Herşey

Bülten

test banner

Post Top Ad

Responsive Ads Here
İnceleme
BioShock Infinite’i tecrübe ettikten sonra ‘Bu oyun ise diğerleri ne oluyor?’ diye sorgulamaya başladım.
Yine olağan dışı bir yapım, yine bitmesine rağmen hala etkisinde kalınan bir eser… Irrational Game adı gibi bir oyuna daha imza attmış. BioShock serisinin varlığı için şükretmek lazım. Ben, oyunların eğlendirirken bilgi vermesi ve düşündürmesi gerektiğini savunuyorum. İçi boş kuru oyunlar bana göre değil. Alt metinler, arka planlar, göndermeler… Ben sayfalar dolusu romanları okumak yerine içlerine girmek istiyorum… Siz de benim gibi bir oyuncu musunuz? BioShock Infinite ilacınız olmaya geldi.

BioShock ve BioShock 2′de gergin anlar yaşadığımız su altı şehri Rapture’dan sonra göğe yükseliyoruz. BioShock Infinite’te ziyaret edeceğimiz Columbia, teokrasisi ile yönetilen bir ütopya. Columbia halkı kendinden olmayanları da sevmiyor. Columbia halkına göre kutsal görev yabancı akınlarına göre vatanı korumak ve tam bir şekilde inançlarına bağlı kalmak. Adı üzerinde ütopya! Bu zeplinlerle, dev balonlarla ve hava raylarıyla birbirine bağlı şekilde bulutların üzerinde varlığını koruyan şehirde her şey göründüğü kadar güzel değil. İnanç, ırkçılık, öç, isyan, sömürme, suistimal, sevgi, bağlılık, delilik, yanlış zan*, insanlıktan çıkma, suç… Columbia’da nice duygu ve düşüncenin arasında kalacaksınız. Irrational Games’in kurucu ortağı, yapımcı yönetmeni ve BioShock Infinite baş tasarımcısı Ken Levine bir beyanında ‘Oyuncular pisikopat bir alkoliğe dönüşebilir.’ demişti. Her ne kadar mübalağa yapsa da oyunu oynarken kafanızın içerisinde patlamalar yaşayacaksınız.

İnceleme
Amerikan Yerlilerinden olan Siyular’ın katledildiği Wounded Knee savaşında ABD safında asker olan ve sonra Pinkerton Ulusal Dedektif Ajansı ajanlığına bürünen Booker DeWitt’i yönettiğimiz BioShock Infinite’te, Columbia’da tutulan Elizabeth’i kurtarmak için bir görev alarak yola koyuluyoruz. Amacımız Elizabeth’i Columbia’dan kaçırarak New York’a getirmek ve ödemeyi almak. Bu süreçle alakalı hiçbir şey söylemeyeceğim. Zira yaşayacağınız şokları hafifletmek istemiyorum…

Columbia’nın bir şehirden öte Amerika’nın direk kendisi olduğunu söyleyebiliriz. Amerika’nın 1890-1920 yılları arasında rol oynadığı olaylar ve soluduğu atmosfer oyunun geçtiği yıla, yani 1912′ye, büyük bir ustalıkla sığdırılmış. Yapılar, karakterlerin kostümleri, dükkanların tarzları, festivaller ve silahlar gibi birçok öğe bunun en büyük kanıtı. Ek olarak oyunda steampunk’ın güzel yorumlandığı da su götürmez bir gerçek. Columbia, bizden bağımsız yaşadığını çok iyi hissettiren bir şehir. Siz sokaklarda gezerken gerek sizle veya o an gelişen ya da başka bir yerde yaşanan hususla alakalı çevrede insanlar birbirleriyle sohbet ediyor. Diyaloglar o kadar hoş ki biraz önce söylediğim gibi duygu patlaması yaşıyorsunuz. Kahkahaya boğuluyor, sinirleniyor ya da kendinizi o an ezik hissediyorsunuz. Posterler de şehrin vazgeçilmez unsurları. Gerek şehrin düzeni gerek fikir çatışmalarına dair oyunda siz ilgilendiren birçok şeyi afişlerden öğrenebilirsiniz.


İnceleme
Saf bir FPS oyunu olan BioShock Infinite, serisine sadık olduğu kadar yenilikçi de. Önceki BioShock’ları oynayanlar bu oyunda esip gürleyecek. BioShock’tan alışkın olunan tarzda silahlar artış gösterirken, plasmid’ler BioShock Infinite’te vigorlara dönüşmüş. Oyunun daha arcade’e çaldığını söyleyebilirim. Vigorlar çok güçlü ve kullanımı kolay. Tabi bu gücü siz sağlıyorsunuz, yani olay oynayış becerisinde. Ben en çok Undertow ve Murder of Crows’u kullandım. Murder of Crows sayesinde birden fazla düşmen üzerinize gelmeye başladığında üzerlerine yırtıcı kuzgunlar gönderiyor rahatlıyorsunuz. Zira düşman kuzgunlarla boğuşmaktan size vakit ayıramıyor. BioShock’ta 11 plasmid varken Infinite 8 vigor’a sahip. Normalde BioShock’ta en fazla 6 plasmid slotu alıp 11 tanesinden seçim yapmamız gerekiyordu. Fakat Infinite’te böyle bir sıkıntı yok. Ne zaman bir farklı vigor şişesi bulursanız için, direk o gücü elde ediyorsunuz. Ayrıca istediğiniz an vigorlar arasında geçiş yaparak eş zamanlı oyunda kullanabiliyorsunuz. Her vigor’u ve silahı da geliştirebilirsiniz.
Havada uçan bir şehir dedik Columbia için. Havada uçmasına uçuyor da öyle bildiğiniz zeminden sökülüp büyüyle havada uçurulmuyor. Baya baya buhar gücü, zeplinler ve dev balonlar sayesinde bulutlar arasında süzülüyor. Haliyle birçok yerleşim arasında ya köprüler ya da Sky-Line denilen hava rayları (ben böyle diyorum :) bulunuyor. Mıknatıs yapısıyla güçlendirilmiş bir kanca sayesinde bu raylardan kayarak seyahat edebiliyoruz. Sadece Sky-Line değil, bazı bölümlerde sadece tutunabileceğimiz binaların ve uçan gemilerin üzerinde kancalar da mevcut. Bu arada Yusuf Tazim’i de anmadan geçmeyelim. Kancamızın adı da Sky-Hook. Sky-Hook ile sadece hareket etmiyor sıcak temas anlarında düşmanların kafasına indiriyor ve hatta fatality’ler dahi gerçekleştiriyorsunuz.
İnceleme
Irrational Games oldschool’cu bir firma. Canımız azalınca siper alınca yeniden dolmuyor. Yiyecek ve içeceklerle ya da can paketleriyle kendinizi iyileştiriyorsunuz. Ayrıca koruma kalkanınız (vigor mantığıyla) ve salt yani vigor adlı özel güçlerinizi kullanmanızı sağlayacak bir nevi mana barınız bulunuyor oyunda. Güç kalkanı hasar almadığınız anlarda yenilenirken salt’ı da yine çevreden topluyorsunuz. RPG öğeleri Infinit ile artmış durumda. Geliştirilebilir vigor ve silahların yanı sıra değiştirebileceğiniz dört kostüm seçeneğiniz var. Şapka, tişört, pantolon ve botunuzu değiştirerek daha da güçleniyorsunuz. Örneğin oyunun başlarında elde ettiğim ‘Fire Bird’ pantolonunu hiç değiştirmedim. Zira Sky-Line’dan düşmana atladığımda %100 hedefteki düşmanı yakma ve 3 saniyeliğine hedefin yanındakilere 400 ateş hasarı verme gücüne sahip. Oyunda bir sürü bu tür kostüm parçaları mevcut. BioShock’ta plasmid’lerden hangisini kullanırsanız kullanın eve barını geliştiriyordunuz. BioShock Infinite’te ise salt barları vigor’lara bağlı. Yani bir vigor geliştiği zaman o vigor seçiliyken salt barınız artmış oluyor. Eğer başka bir vigor seçerseniz geliştirmediğinizden kısa sürede tükenebiliyor.

Yapay zeka da gayet mantıklı davranıyor. Siper almaları, hasar alınca yer değiştirmeleri (özellikle sniper’lar…), eğer sürekli kaçarsanız birlik olup sizi arama veya sürekli Sky-Line’da gezdiğinizde demirlere elektrik vermek gibi mücadeleci davranıyorlar. Big dady’lerden korkan ya da özleyenlere müjde! Oyunda fireman, crown, motorized patriot ve handyman ile big dady etkisi dörde bölünmüş. Açıkçası big dady’ler kadar beni germediler ama fireman ile handyman karşıma çıkmasını istemediğim oyundaki yegane düşmanlar. Hadi bu ikisi neyse de Boy of Silence, kaç kaç hiç bulaşma. Oyunda gizlilikle işinizi halledeceğiniz anlar da geliyor. Öyle sürekli haldır huldur saldırırsanız ezilirsiniz. Son olarak oyunda çılgın bir loot olayı var. BioShock’larda kaynak yönetimi baya önemliydi lakin Infinite’te gerek çevreden gerek düşmanların üzerinden para, silah ve nice gereç toplayabiliyorsunuz. Önceden de toplanıyordu ama bu kadar zengin değildi. Düşmanlarla çatışmada Elizabeth’in de katkısı büyük…
İnceleme



Şimdi sıra cevherimiz Elizabeth’e geldi. Booker, yani bizim yönettiğimiz karakter, kadar başrolü sırtlayan hatta bize nazaran daha ağır basan bu güzel kız olmazsa biz bir hiçiz! Bir elmanın iki yarısıyız adeta. Elizabeth özel bir yeteneğe sahip. Bu yetenekten bahsederek yine büyüyü bozmak istemiyorum ama neler yapabildiğini anlatacağım. Bir vesileyle Elizabeth Columbia’da portallar açabiliyor ya da daha önce bir yerde var olan ama biz oraya vardığımızda bulunmayan bir nesneyi yeniden var edebiliyor. Biz düşmanla cebelleşirken can paketi, mermi ve salt bulup yardım ediyor. Yetmiyor kilitleri açıyor, bulmacaları çözüyor ve hatta yeri geldiğinde bize para dahi veriyor. Elizabeth’in kendi kadar mimikleri ve çıkışları da çok güzel. Tipik kadın triplerini de atıyor. Biraz daha zorlasa ‘saçın da kısa aklında kısa’ dedirtecekti. O derece olaylar yaşıyorsunuz… Bu arda Booker da ilk oyundaki ana karakter Jack gibi suspus biri değil, baya baya duygu ve düşüncelerini dile getiren bir bıçkın. Askerde yaptığı acımasızlıkları Columbia’da da sergiliyor… Elizabeth’in gelmiş geçmiş en iyi oyun karakterlerinden bir olduğunu da söyleyerek, gerisini siz oyuncular BioShock Infinite oynarken tadın diye bitiriyorum.

Oyundaki şarkılar ve müzikler de serüvene adapte olmanıza büyük katkı sağlıyor. Hem atmosferi yaşatıyor hem de duygularınıza yol gösteriyorlar. Anlık gelişmelere göre çalan müzikler ile çevredeki herhangi bir radyo ya da gramofondan kulağınıza fısıldayan şarkılar ruhunuzu okşuyor adeta. Karakter seslendirmeleri de çok detaylı. İzlediğiniz karakterin hal ve hareketlere ya da yaşanan olaylara göre ses tonundaki o inandırıcılık inanın birçok oyunda yok. Grafikler ve pastel renk renkler de gözünüze bayram ettiriyor. BioShock Infiinit’in bilgisayarda, konsola nazaran daha kaliteli görsel sunduğu su götürmez bir gerçek. BioShock Infinite’in konsolda nasıl göründüğünü BioShock Infinite Xbox 360 incelemesi yazısında okuyabilirsiniz. DX11, fizik ve harika efeklerle desteklenen oyunda grafikler, sesler ve hikaye akışına bağlı oynanış tam bir HARMONİ!
İnceleme
BioShock ve BioShock 2’deki korkutucu, gerici ve depresyona sürükleyici atmosfere nazaran daha gülüstan bir oyun BioShock Infinite. Buna vesile olanın Elizabeth’in varlığı diyebiliriz aslında. Onunla her yere gidersiniz değerli oyuncular… Lakin ilk oyundaki bazı duyguları aramadım desem yalan olur. Bir eksiklik bulmak zor Infinite’te, büyük ihtimal yılın oyunu da seçilecek. Birçok kült oyun serisi para uğruna her sene otomatiğe bağlamış şekilde duygulardan uzaklaşarak önümüze çıkıyor. Oysa BioShock Infinite ile ciddi anlamda yılların birikimini ve zorlu çalışmalar sonucu ortaya çıkan bir esere dokunduğunuzu hissediyorsunuz. Antikacı nasıl düşeşe antika düşürürse ben de öyle sevdim vallahi. Her yeri dolu, boş hiçbir alanı yok. Su gibi akıp gidiyor, oynanış göre oyunun uzunluğu 15 saati aşıyor, bir de siz buna zorluk derecesi ekleyin eğlence daha da uzuyor. Her ne kadar bazı fikir ve görüşlerime aykırı mesajlar da içerse, eğlendim arkadaş ötesi yok. Her yeriyle sınıfı geçen BioShock Infinite’e 99 puan HELAL OLSUN. O 1 puanı da BioShock’a nazaran biraz arcade tarafa kaymasından kırdım. Problem değil, nazarlık olur işte :)

Not: Oyun menüsündeyken PC kullanıcısı iseniz YUKARI, YUKARI, AŞAĞI, AŞAĞI, SOL, SAĞ, SOL, SAĞ, ESC, ENTER yaparsanız 1999 System Shock zorluk derecesi açılıyor. Şimdi ben bir de bu derecede bitireyim oyunu. Konsol sürümü de aynı ama ESC ve ENTER tuşlarına eş değerdeki tuşları kullanmalısınız.

SONUÇ

PUANI: 98www.dyerware.comwww.dyerware.comwww.dyerware.comwww.dyerware.comwww.dyerware.comwww.dyerware.comwww.dyerware.comwww.dyerware.comwww.dyerware.comwww.dyerware.com
Platform: PC / Xbox 360
Ekran: BenQ XL 2410T
Sponsor: Playstore.com
Unutulmayanlar arasına giren BioShock Infinite, oyunlara bakış açınızı değiştirecek.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Post Bottom Ad

Responsive Ads Here

Pages